Ja, dax att inforera er lite mer......

...jag hinner inte med att skriva så mycket på senare. Mycket att stå i, bestämma, jobba.m.m  Ja, listan kan göras lång. *ler*
Men allt med husbygge känns bara så himla jätteskoj!!!!! `å det går så fort, jag hade trott att det skulle ta mycket längre tid att bygga lösvirke.  Men visst beror det på mycket tur med väder och vind, men framför allt helt suveräna hantverkare!!! Det valet är A och O, helt klart!! Allt bara flyter på, känns inte som att nå´t varit ett problem...mer än jag förstås!! *ler* Jag är nog ett ständigt jäkligt nyfket och lite halvgalen lilkärring. På allt!! Jag börjar verkligen inse vem Vilma är lik.*s* Inte sämre än att jag kan erkänna detta!
Nu är huset snart färdigt utvändigt, snickarna river byggställningen runt huset. Så skönt att äntligen få se hur det verkligen blir!! Fast jag måste erkänna att jag är faktiskt lite stolt!! Det blir så superfint, jag och Jonas är helnöjda!! Det har verligen blivit som VI vill ha det, hoppas att vi lyckas lika bra inne nu då.*ler* Så nu ska det alltså börjas inne!! Dax att dra El, sätta OSB skivor och gips, glesa tak m.m. Jag kommer att fota lite mer senare i kväll, så ni får se. Utvändigt pysslar Micke med grävning, grävning och ännu mer grävning. Nu så ska vi börja med att lägga ner typ 500 mtr dränerings rör, ( känns som 500 iaf) . Planera planen framför garaget och huset, lägga vägtrumma vid diket bla,bla,bla....Suck . Roligt är det , maskiner, maskiner...gillar jag...*ler* Spännande, vad döljer sig under ytan????

I morse var jag och lämnade Elvis på Smådjurskliniken. Dax att fixa till munnen. Han luktar verkligen vidrigt i munnen nu!! Så jag misstänker att det finns nå´n rutten tand längre bak i munnen som jag inte ser ordentligt. Men djurvän som jag är så kostar jag naturligtvis på min lilla älsklig nästintill vad som helst. Phu, jag har fattat att det inte blir billigt, säkert minst 2000 spänn. Men det skiter jag i, han är värd allt. Han har ju knappt vart sjuk en enda gång under sina nio år!! Det ni! Pigg som en mört, springer som en gasell ( tror han)..*ler* ...`å stormtrivs i fiskebäck!! Han träffade tom en ny polare som HAN ville leka med ( väldigt sällsynt)!! En i nästan samma storlek, så kanon!! *s* Han är ju inte så förtjust när det kommer stora hundar som vill leka, de är oftats för hårda vid honom ´å då blir han pissförbannad rent ut sagt. Jag menar han är ju Kungen, han bestämmer ju. *s* Rolig är han....

Dax ´å käka frulle!!!

Gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0