Onsdag 22/4

Ja, bilder har jag inte lyckats få in eftersom jag "tappat" bort minneskortet till kameran!! Så typiskt mig!! Får fixa ett nytt snarast.
Byggställningen har monterats ner runt huset. De har lämnat mitt fram för att vi lättare ska kunna bax upp material till övervåningen via hjullastare. Smart påkommet, ´å det var faktiskt inte jag!! utan vår duktige Anders som snickar. ( Erfarenhet kallar jag detta). Huset är nästintill färdigt på utsidan, fattas lite lister och fönsterplåtar, men de fixar de se´n!! De har redan plastat väggar och spikat " bräder" på ytterväggarna inomhus. Det där med facktermer är inte riktigt min grej, gick ju liksom inte högskolan, men har klarat mig bra ändå tycker jag. *ler* Så nu ska de nog glesa taket och isolera lite till, ´å se´n ska vi börja med elen. Vi har bestämt oss för lite annorlunda spottar i taket i hallen och köket, kommer att visa dem lite senare. Vi är som sagt lite annorlunda.*ler* Eller rättare sagt jag är nog kanske lite annorlunda..*s* Idag har jag äntligen hittat golv!!!! Som jag har letat!!! Jag är så jäkla kräsen. Men idag äntligen ,hittade jag ett som passade lillakärringen i både smak och pris!!!! Vad det blir, får ni se sen....*he,he*  Lite måste jag ju hålla hemligt. Bara att hoppas att Jonas accepterar detta med, fast det tror jag.

I dag börjar min kusin Martin med grävningen, eftersom Micke inte hade tid tydligen. Detta är nog det enda som inte klaffat 100 men, det fixar Martin!! Nu känner jag mig trygg igen, han är en klippa. Det händer ju lite när han är i farten.*ler* De generna har han nog inte fått ifrån pappa.*s*..... Den här lär jag nog få äta upp!!!! Men vem har inte hört talas om "bränningetider"????*s*

Elvis var ju hos vetrinären i måndags för att rycka ett par tänder som var dåliga , samt för att ta bort lite tandsten. Gick kanon!! När jag ringde och frågade dem vad det kostade senare på em. så gick det på 2500 kr med vaccination. Helt Ok, tyckte jag. De hade ryckt ett par tänder sa hon. När jag sen hämtade honom så gick vetrinären igenom vad som hade gjorts och vilka tänder som de hade tagit bort, de var markerade med en ring runt på pappret hon visade. Ja, ja tänkte jag, till jag började se att det var ju en jäkla massa ringar???? Hur många tänder har ni dragit ut??frågade jag.- 10 st som var lösa!!! svarade hon!! Tror ni jag fick chocken???*s* Så nu har han kvar 1 av 10 tänder i fram. Men det ser faktiskt bättre ut nu än innan måste jag medge.*s* `å Elvis är piggare än nånsin, tänk va ont han måste haft!! Djurplågare man är!! Fast jag var ju snäll som tog bort dem åt honom...*ler*

Tuuuuddddiiiiiiiilllluuuu!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0