Måndag 31/8-09

Måndag  nu igen.*suck* Helgerna känns som de flyger förbi. Jag tänkte uppdatera er lite( och även mig själv, det här är ju mitt minne när vi gjort saker ´å ting). I Fredags var det lite mer plantering som gällde, några vinbärsbuskar och ett plommonträd( opal) blev det. Håller nu på ´å förbereder för ankomsten av mina gammaldags rosor som kommer hamna i slänten på framsidan. Allt för att slippa rensa ogräs!!  Se´n så väntar jag även in lite vita syrénskott som jag shoppat på Tradera. Super smidigt för er som inte använt detta innan.`å billigt blir det oxå för den delen. Vi har ju en ganska stor trädgård att planera. ; ). I fredags/lördags så var det kakling i köket. Jonas fixade även detta själv, med lite hjläp från mig naturligtvis. Jag har ju alltid ett finger med i spelet.*ler*. Nädå, det var superbra gjort, passade perfekt till resten av köket. Se´n var det fika ´å lördagsmys resten av den dagen.......så skönt ´å kunna slappa lite nå´n dag.
I söndags var barnen hos svärmor & svärfar, så då passade Jonas på ´å måla färdigt alla lister i hallen på övervåningen samt måla väggarna en gång, sen var färgen slut. Synd annars hade den nog varit färdig nu, men i veckan KANSKE...*ler*. Sen är det bara att koppla in alla radiatorer på övervåningen, inte för att vi behöver mer värme. Vi har ingen värme på än ´å två förster står öppna för jämnan på över våningen ´å ändå är det 21C inne. Det är vi inte vana vid. I det gamla var det rått när det kröp ner till 15 grader, då var det dax att elda i kaminen. Skönt med nytt faktiskt, jag som varit emot detta innan. Jag får nog ge mig. : )
Själv så besökte jag ikea i söndags fm i hopp om att det inte skulle vara mycket folk.*s* Stor cheva van på en fullsmockad parkering , jag gav mig inte!! Efter ett par varv så hittade jag mig en smal lite parekering. " Här ska jag in" tänkte jag. De bilar som åkte runt i kring bara skakade på huvudet. Men jag fixade det!!! Efter att ha jocklat typ 10 ggr framåt ´å bakåt så kom jag in!!!*s* "Fasen va bra jag é" tänkte jag när jag lämnade bilen ´å det stod andra bilar ´å väntade ´å trodde att jag skulle ge upp.*he,he* è man en Claesson så é man jäkligt envis!! Allt går om man bara vill! Det blev bla. ett skrivbord till Kajsa, lampor( i hopp om att vi ska få all el snart), en korgfotölj m.m. Har en benägenhet att alltid bli mer än man tänkt sig, fördelen med att går själv är att man kan inte kånka runt på hur mycket som helst. Man begränsar sig med att man får åka dit en gång till. *suck* Vilket jag sällan vill............

.......´å elektriker har vi inte sett till denna veckan heller, likom hjullastare ´å grävmaskin så våran tomt blir färdig......*suck*..............dax att fundera i andra banor!!

Tjillevippen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0