Måndag ´å klart jag ska uppdatera!

Som jag sagt tidigare så räcker inte alltid tiden till!! Nu känns det som om vi börjar komma ifatt lite iaf. Vi hade kalas för Kajsa i fredags, funkade helt OK trots att vi knappt har 1/4 av elen ikopplad. Det finns ju stearinljus!!*s* Vi har alltså i dagsläget fortfarande endast fyra eluttag iköket och 2 st i tvättstugan som funkar. En lampa i köksfläkten och en lampa i ena köksfönstret, en lampa på väggen i badrummet funkar oxå.*ler* Lite tajkonliv men det går ingen nöd. Tv:n funkar sisådär.*s* Vi har ettan,tvåan och fyran med en boxer och bordsantenn, som lever ett eget liv. Man måste ändra instäälningar på de där antennspröten nästan varjegång man ändrar kanal, så smidigt!! Sen i övrigt så har vi förlängningssladdar till allt, tv:n nere hela övervåningen för där har vi INGEN el inkopplad. Så just nu står det en golvlampa i hallen uppe så att man kan se lite in i varje sovrum. Det ska nog komma in lite mer el i mitten på veckan, men jag vet inte om jag tror på det.*ler* Hantverkare vet man ju hur de funkar.........´å bönder.*ler*. Mycket snack ´å lite verkstad.

Jonas han "kånkade" upp allt taktegel på stege till HELA garagetaket i helgen så är det färdig lagt. Jag kommer att uppdatera er med detta så snart jag bara får tillfälle. Jag fattar inte hur han orkade, men han svettades som jag vet inte vad! Han är en klippa han., det blir skitbra. Så nu slipper vi oroa oss för att det ska läcka in där. Själv har jag ängnat mig åt att röja ´å städa huset. Så gott jag kunnat iaf. Fick nå´n form av nackspärr i fredagsmorse, så jag kunde knappt använda vänsterarmen ´å huvudet känndes som om det var stelopererat. Skitjobbigt, särskild när man får höra," det går nog snart över, jag har haft sån´t oxå ´å det är inte så farligt". Fasen va ont jag haft, käkat Ipen hela helgen för att jag ska kunna röra mig. Mamma mia...........

Nu måste jag bara berätta vad som kan hända när man bor på landet som vi gör nu. Igår kväll var det GRISJAKT!!! *s* ´å hela vägsamfällheten var nästan involverad.*s* Skitkul!!! Grannen som har fåren vid oss hade nämligen inskaffat 4 st smågrisar i alla slags färger som var tänkt att de skulle hålla sig i en inhängnad av stålstaket. Det som de inte visste var att grisar kan bli skitsmala och ta sig emellan smala spjälor vilket de gjorde!!!*s* Sen var jakten igång......skitkul för de drog ju åt alla dess håll. Den sista gömde sig inne i ett rör under järnvägen, supersmidigt! Men efter ett enivst jobb av många karlar så fick de ut den. Tog typ bara 3 timmar.*s* Men roligt var det.Jag kommer att fota dom naturligtvis, ni måste bara se dem. Skit tuffa prickiga saker.

Spepp ´å hoj vilket stoj!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0