Annelie! Jag har badat!

Ja, jag har faktiskt badat idag! Fast inte i vättern som Annelie vill. ; ) Jag & Jonas tog med oss barnen till Rosenlundsbadet i dag. Ungarna var i extas när vi kom dit. Kajsa var ganska modig redan från början hon åkte den stora ruchbanan med Jonas först ett par gånger, sen så sa hon bara " Pappa, stå här nere ´å ta emot mig när jag kommer".*s* Som en vilding for hon upp och ner för den där ruschbanan själv. `å hon som inte kan simma själv än, men det är inte långt borta hon vill så gärna men vågar inte riktigt. Vilma däremot skulle bara "Mamma, bära mig", phuuu. Men jag frågade henne ett antal gånger om hon inte ville åka lilla ruschbanan, då var det bara NEEEJJ, jag vågar inte.*ler* Men jag började lite försiktigt längst ner i den, ´å det tyckte hon ju va skitkul. Se´n kom det en massa andra barn som åkte, ´å då blev hon mer djärv. Så jag lyfte upp henne uppför stegen, så hon fick känna lite. Då sa hon bara " Mamma, jag vill inte" ´å så satte hon sig ner ´å åkte.*s* `å kom ner hur snopen som helst ,hon hade åkt ner själv.*s* Se´n var cirkusen igång!!! Upp och ner i ett.  När vi åkte därifrån var båda ungarna skitslut. Stackars Kajsa som går på Funky kids på Atlantis nu, é nog helt dö när hon kommer hem.*ler* Så hon sover nog gott ikväll.

Jonas hade raggat med sig sin äldre bror Jocke till att regla färdigt garaget igår. Tur att det finns folk som vil hjälpa till lite. Regla upp väggarna själv är ju inte så smidigt. Så det är oumbärligt när man får hjälp. Tack alla!! Det blir inflyttningsfest för alla som hjälp till , jag lovar!! : ) Blir nog nå´t liknande min 30 års fest i garaget. *s* Skitskoj ju!!
Jag håller fortfarande på och velar med mina badrum. Har inte bestämt helt vad det skall vara, mer än tvättstället och WC:n på botten våningen där det blir ett Tvättställ från IDO som hete Pozzi Gionori Easy 80 cm, och WC:n blir en IDO image! Resten är fortfarande uppet. Kaklet blir vitt men i vilket format återstår att se.


IDO Pozzi Ginori Easy/ IDO Image wc


Jonas håller på ´å letar efter vad vi ska ha för garageportar, han vill ju ha lite högre´å det finns ju inte så mycket då. Han får kolla med Portsystem på Måndag.
Annars är det lugnt, Jonas och Vilma sover just nu i soffan medans Kajsa är på Funky Kidz.

Bye, bye!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0