Lugnet före stormen....

Jag denna veckan har vait lugn med husbyggnationen. Garage plattan gjöts i går. I morgon kommer virket, så då ska snickarna äntligen börja bygga( som jag säger). Det känns ju som att det är det här man väntar på hela tiden. Det känns ju inte som att allt som görs innan hör till själva husbygget, fast det är en otroligt stor grej. Mycket större än vad jag föreställt mig innan!! Fick räkning på all sand idag....Phu tur att det finns lastbilar, stackars hästar eller ryggar annars. De har nämligen fyllt upp med ca. 650 ton!!! sand.*s* Tror ni jag och Jonas fick chocken när vi började räkna...*s* Sanden syns ju knappt. Men ,men som jag säger till Jonas, " Det kommer bli himla bra".*s* Säger jag bara för att hålla honom lite lugn, själv undrar jag ibland vad vi gett oss in i. Allt kostar ju så otroligt mycket! Sånt som man inte ser eller tänker på. Men jag är så supernöjd hitills( kan ju inte med ´å säga nå´t annat) *s*. Nädå, det kommer bli himla bra!!
Annars så har jag gått igenom fönster och dörr beställningen med Anders( snickaren) på Malmqvist Bygg. Och  naturligtvis så kom jag på några nya detaljer, som jag nästan alltid gör när jag funderar. Det måste ju bli bra, jag är ju så jäkla petig med "sån´t där småkrafs" som Jonas brukar säga till mig.

På jobbet rullar det på som vanligt. Men idag tror jag att jag har haft telefonterror rekord!! Det ringde i var enda telefon, tom. min mobil gick varm i em. Men jag löste alla världproblem innan jag gick hem idag oxå. Känns skönt  när folk é lugna. Jag och barnen åkte till svärmor efter jobbet. Och ni kan inte ana vilken svärmor jag har. Hon hade bakat såna super goá semlor till oss!!!! Så underbart goda! Tack birgitta!! De har du inte gjort för sista gången.

Häpp duschen väntar, dax och bli lite ren.
Tjosvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0