Inte så mycket att fota just nu...

men det blir nog lite mer snart. Just nu har det varit mycket markarbete. De hittade en vattenåder till där plattan ska va, när de gjorde nå´t huggtest eller va det ju hette. Vi fick då gräva upp en bit till ´å fylla med grovt singel och sen sand igen. Men nu är det gjort! Jonas har tillbringat kvällarna med att dra fram dagvattenledningar,servisledningar, avlopp, kulvert och jordvärmeslangar. Det har gått rättså smidigt faktiskt, inget stul, det räcker nog med allt vatten i har lett undan från tomten. Det är ju sånt man inte kan se elller veta innan. Men vi har ju befarat det västa så visst har vi med det i beräkningen!*ler*
Idag så ställer de nog ut L-block och isolering så det blir nog till att dra golvvärmeledningar och fixa med plattan till garaget i helgen. Så skönt att helgen är räddad från TV.n!!*s*
på jobbet har en telekabel gått sönder igatan, vilket gör att jag inte har tillgång till internet, fax, mail eller kortläsare i butiken! Skitkul!! Snacka om att jag känner mig handikappad, kan ju inte kolla priser, leta och beställa grejer , vilket jag få sköta kvällstid hemma på mig egna dator!! Tur man har en privat som funkar, annars vet jag inte vad jag hade gjort!

Pappa har rivit isär rallycross motorn, blev ganska förvånade. Det var rost i cylindrar och kolvar vilket har gjort att den har nypit, sen upptäckte han att det satt en huvsprint itryck i slangen till vevhusventilationen. Men alla sprintar till huvarna finns kvar på huven!?!? Som vi har fått i känsla så har vi antagligen blivit utsatta för sabotage. Hur kommer det in vatten i en bil som stått inne i uppvärmt  garage, den är ju luftkyld!!?! Bensinen har ju varit kvar i tanken sen han körde senast, ´å mina barn har inte vait i garaget så de kan inte ha tryckt in en helsprint i slangen.Garaget står öppet emellanåt så kanske har det varit inne nå´n? Vi har ingen aning, men det ser ut som att det är enda förklaringen.

Näpp måste jobba lite nu!
Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0