Ja, ännu en avverkad Söndag.

Jag då har man gått igenom lite till. Vi kommer på nya saker hela tiden, eller rättare sagt jag kommer på. Jonas han får bolla min idéer och förslag, och se´n överväger vi för och emot ihop. Har funkat bra hittills. Brukar bli att jag har rätt!! ; ) Brukar jag ju ha.....jag vet ju rättså mycket..... ; )
Just nu ligger diktutionen kring skorstenen till braskaminen. Min morbror kom med förslget att vi kunde mura en skorsten i gammalt tegel. Vilket jag nappade på direkt!!! Se´n började jag fundera, fundera och fundera. Jag vet faktiskt inte än. Vi ska ju tegla väggen mellan vardagsrummet och köket i gammalt tegel. Men en hel skorsten?? Klart då kan vi ju göra två stycken pipor för att ev. vid senare tillfälle sätta en kamin på övervåningen oxå?? Vem vet elpriser kanske tredubblar sig om några år, ´å då blir ju driften dyr tom. med jordvärme. Jag kom ju på idén med braskaminen på bottenvåningen i och med att vi ska FTX ventilationssystem.Då kommer ju värmen från kaminen att ventileras runt i hela huset även sovrum, groventré m.m. Ganska bra tyckte jag!!  Jag är ju faktiskt ett fruntimmer , vi ska ju inte kunna tänka på sån´t.
Se´n håller jag på ´å väljer lister inne. Var hemma hos morbror Erik som hade köpt nya lister till sitt gamla hus, i gammal stil. Så super fina, lägger in en bild på den snart!! Då har vi snart valt det mesta, nu kommer då frågan har vi råd med allt i kalkylen??? *s* Hoppas det. Vi snålar lite med kakel val i badrummen där kommer det bli vitt 15x15 std. kakel på väggarna, golven har vi inte hittat än. Får nog leta billigt & bra! Ska kolla golv till övervåningen snart med, gillar ju furugolven. Men är det praktiskt?? Jag é är ganska praktiskt av mig.....för det mesta. Ska nog vela lite till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0