Mycket att tänka på...

Ja, det kan man säga. Känns som att det närmsta halvåret bara kommer springa iväg för mig. Det kommer ju en massa saker som vi ska ta ställning till nu hela tiden. Det blir ju för det mesta jag som får ta problemen när de kommer. Jag har ju lite mer möjlighet att sticka ifrån på jobbet 20 minuter ellerså, jonas är ju inte alltid i närheten och jobbar. Igår var jag nere vid tomten 2 ggr på morgonen och FM. Helt plötsligt så hittade grävaren gula och gröna band  där vi ska gräva ett dike för att leda bort ev. vatten som kanske kommer från grannens tomt. Jag fick kolla med Habo kraft vad det var för ledningar. Då kom besked med stort B!!! "Gräv inte! Ring Telia, de måste märka ut kablar. "  Då kryper det fram att det matas fiberoptiskaledningar  på våran tomt. *s* Skit kul ´å få reda på detta nu. Inte ens han vi köpt tomten av visste om det. Våran vanliga tur, så jag tog ett djupt andetag drog några muntra svordomar som jag kan!!*ler* Oxå kom jag på en sak.... DE ÄR SÅ HÄR DET ÄR ATT BYGGA HUS!!! *s*  Men nu har jag hittat lösning på detta problem vi gräver dike åt andra hållet. Så smidigt det gick, man är ju van att hantera motgångar vid det här laget. ; )
Och  vid middags tid i dag kom Telia, märkte ut kablarna hela vägen nästan ända fram..... då har Telia sneddat över tomten i slutet, för att antagligen spara 2 mtr kabel !! `å vi som ska gräva Jordvärme...........Ta ett djupt andetag, linda.....detta om det nu blir ett problem tänker jag ta senare.*ler* och nu har jag beställt kulvert och dagvattenbrunn... hoppas det kommer i tid tills vi ska gjuta bara. Man vet ju aldrig med leveranser..... I morgon bitti kommer Metria och mäter ut höjden på garaget så att det stämmer 100 med huset.  Det här kommer bli skitbra tillslut. Jag brukar ju fixa det mesta.....på mitt egna lilla vis. Ha det så bra! Jag återkommer imorgon med nå´n bild och mer rapport...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0