Det där med vårtemat var nog förtidigt....

..........så jag har nu ändrat tillbaka till vintertid igen.*suck* Jäkla skitväder!! - 12 gr inatt i slutet av Mars månad. Det känns som skit!! Men det är väl bara att acceptera vädretsmakter, finns inte så mycket annat att göra!
Ni har väl inte glömt att äta våfflor idag?? Jag och familjen har varit på Duvgatan ´å käkat våfflor i kväll. Mmmm riktigt gott.

Idag har det monterats fönster!! Så spännande!!Jag har faktiskt varit nere i morse och tjuvkikat, jag é ju så himla nyfiken av mig...*ler*.... Men det blir ju så himla bra!! Vi tog ju lite högre fönster på bottenvåningen, vilket jag tycker( jonas med för den delen) blir super!! Det ska upp lite altandörrar och halvmånefönster oxå. Altandörrarna blir nog om några veckor eftersom det fattades 2 st???? Vem har beställt fel antal eller var det fel prouktionen?? Jag har nog mina aningar...*s*. Skitsamma det var väl mänskligafaktorn igen.*s*
Vi har gått igenom ventilationen i veckan oxå, jagoch Jonas har bestämt oss för ett till och frånlufts aggregat, men ett utan sånt roterade makapär. Den senaste utveclingen är inte alltid bäst på alla plan, så vi har gått på egen känsla och lyssnat på många olika och helt enkelt bildat oss en egen uppfattning och då blir det ett annat. Idag har jag även beställt diskbänk ( 2,7 mtr lång!!)  och en "häftig" avlång golvbrunn från Purus. Blir kanon fint!!
Tack Janne på Purus du är en klippa!!
Värmepumpen har vi redan fått, det blev jordvärme tillslut. Värmepumpen kommer naturligtvis från CTC, gillar deras grejer. Solfångare kommer även att köpas därifrån och det kommer inte bli vaccumrör utan hedliga plana. Där tycker vi oxå att det känns bättre i och med att vi fäller ned dem i garagetaket.( alltså inga takpannor under).

Häpp dax att duscha!! Tjo´åtjing.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0