Tiden den bara rullar på....

`Å det känns som om allt går för fort, men det är väl så när man har roligt. Ifredags var snickarna inne och la spånskivor på övervåningen, samt sågade upp vart trappan skall vara. Tyckte jag att de gjorde rätt i, sånt skitväder som det var så hade inte jag velat vara ute ´å spikat panel i heller.*s* Men då hände det ju lite inne oxå!! Känns skönt.

Jonas och bröderna har spikat råspont på garaget ihelgen. Halva taket är nu färdigt med spånt och papp. Riktigt duktigt, jag hade inte gjort det bättre själv:*ler*
I lördags var jag hemma med barnen, vi misstänkte att Kajsa hade åkt på spysjuka. Men vi verkade ha fel. Men vi var hemma hela dagen ifall om att. Vilma har kommit in i nå´n sån där Tjöt,tjöt ålder nu, ´å Kajsa har ju varit inne i den sedan länge. Så man undrar ju om öronen ska trilla av en ibland. I ett, iett......bapabapabapa........men man ska ju försöka hitta glädjen i varje ålder sägs det......men ibland kan det bli förmycket. De var hos mormor & morfar idag söndag medans jag var på Bomässan och Ikea. Pappa var riktigt superglad när jag kom ´å hämtade tjöötfisarna...*s* " Gu, va skönt ´å få gå ut i garaget själv ´å det är heltyst" sa han.*s* Jag har fullständig förståelse för detta. Jag vill oxå kunna gå ut ´å meka lite i garaget, men det får väl komma senare...i mitt nya stora garage.....*ler* Blir sååå skitgött! Mitt lilla äckel kommer få det så bra där i!! Jämte Jonas rallybil.
Idag har jag fixat en ny säng till Kajsa. En så´n där resårmadrass med ben, så slipper vi krångla med loftsängen i det nya. Den är ju lite för hög och bred för att den ska passa riktigt bra. Så den hamnar på blocket sen. Himla bra, det där med Blocket faktiskt. Tradera oxå, man kan hitta en del fynd faktiskt. Köpte ett par nästintill nya Ecco gorotexkängor till Kajsa där för ett tag sedan, 130 spänn, som nya. I affären kostar de ca.700. Lite skillnad.

Fö hoppningsvis kommer våra fönster till huset i morgon, och då kommer lite mer uppdatering isf.

Sussa gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0