Ja, då var det dax att jobba igen....

slut på "ledighet" som vi så gärna vill ha!! Jag och Jonas har fått ganska mycket gjort på dessa 3 lediga dagr iaf. Jonas har kopplat ihop och dragit vattenrör i huset. El Jocke var och hjälpte jonas att dra elledningar i Lördags. En väldig massa ledningar blir det!! Ser ut som spindelnät tycker jag. *ler*  I söndags( idag) så har han panelat ännu mer på garaget. Det går undan riktigt snabbt där. Han tycker nog att det är skitkul eftersom han har inhandlat sig en spikpistol.*s* Ja, ska man göra saker själv måste man ju åtminstonde ha verktyg till det! Jag själv har fixat det mesta med fika och käk till att börja med. Inte dåligt det ni!!! He,he..... Nädå, i lördags hjälpte jag Matrin med grävningen. Eller snarare pekade vart han skulle gräva. Nå´n måste ju gör det, så det fick bli min grej! Se´n satte jag ihop dräneringsrör och avloppsrör. Så lite rörmokargener finns det faktiskt i mig!! *ler*.Sen vart det lite städning inne ´å sen var vi på Crusing i Tidaholm. Lite kul måste man ju få göra.*ler* I dag ( Söndag) har jag sorterat all spillvirke och skräp som blir utanför huset. En salig massa. Jag eldade upp ca. hälften av allt virke, farfar kom och tog med sig en del till ved(?) och resten fyllde vi hela vår släpkärra med! En del att elda alltså för pyromanen Linda!!*He,he,he* Jag fullkomligt älskar att fjutta eld på en brasa. Så kul är det!!! Jag stormtrivdes alltså denna dag med detta.*s*
Nu så ska Jonas och jag bara bestämma och beställa listerna och panelen till taket inne. Och när får man tid till detta mellan kl 7-16:30 en vardag???? *ler* Måste bli denna vecka eftersom pappsen och mammsen har bokat sig en restresa till Cypern på fredag. Ganska avis är jag faktiskt!!! Skulle va riktigt skönt att få åka iväg ´å va lite ledig. Men jag tar nog en sväng med min fina husvagn se´n istället, inte så dumt det heller. Riktigt mysigt faktiskt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0