Torsdag 28/5

`å idag har jag inte mycket till kort att lägga in eftersom Jonas hade täckt över hela klinkergolvet igår när jag kom dit. Schyyssst!!! Så ni får hålla er till tåls ett tag till. Men jag kan avslöja att det blev sååååå superbra!!! Både jag ´å JOnas stod med ett leende på läpparna. Fogen som vi valt var kanon till klinkerplattorna. INte ofta att jag känner så super nöjd som jag gjort hittills med detta husbygge!! Hittills har allt bara varit kanon!!
Igår var jag och hämtade med klinker på Konradssons, till badrumsgolvet. Till väggarna, köpte vi i våras när det var kampanj! Lite snålar vi allt! : ) Så jag undrar om de har dragit igång med badrummet nere??!? Jag får hålla mig tills ikväll...spännande.
I övrigt så plitar Anders( snickaren) på med övervåningen. Våran klädkammare har nu reklats upp vid badrummet.: ) Kajsas rum och vårt sovrum är helt klart med OSB och gipsskivor. Sen håller han på med hallen uppe, é nog nästan klart idag tror jag. Så gött! Se´n måste vi hämta mer takpanel till övervåningen. Banarp nästa! Snacka om kvalitetsvirke!!
Snart får vi se vårt kök!!! På måndag kommer leveransen!!! he,he,.........jag längtar. Det känns som en jättemilstolpe när köket kommer i själva husbygget.
Men jag tror att vi kommer att bo i husvagn nån vecka...känns inte som om allt kommer att vara färdigt för inflyttning. Sån tur att garaget är tätt och låsbart!! Börjar flytta ner lite garagemöbler i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0