Ja, här har det inte hänt mycket precis det senaste!

Men jag ska försöka bättra mig, it´s a promise! Men så mycket husbygge blir det ju inte, är mestadels små pyssel kvar, sånt som kanske inte är jättekul att se, men som ändå måste göras! Vi fokuserade under hösten på att isolera garaget, skruva OSB skivor och gips samt måla en del. Det är inte riktigt klart men funkar helt ok, då vi har motorsport intresse. Vi har satt dit en fläktkonvektor modell något större än std. för att vi skulle ha lite värme där. Men det har visat dig att den värmer hela garaget på lägsta effekt till ca. 12-14 gr när det är riktigt kallt ute. Så ev. fler radiatorer behöver vi inte= en besparing!!! Både investering och uppvärmningskostnad! Vilket är kanon! SÅ det där är vi supernöjda med. Sen när vi skulle isolera taket i garaget stod vi ´å valde på att isolera själva med skivor eller ta en isoleringsfirma som sprutade in lösull. Efter att ha räknat ett tag kom vi fram till att det blev billigare att leja bort det så det blev isoleringsfirma som var här 2-3 tim ´å sprutade in lösull, ´å sen vart det klart!! Vi behöve inte lyfta ett finger!! Så jämför om ni funderar att isolera, blir inte alltid billigast att åka tex. "Byggmax", K-rauta mm., vi fick hela arbetet "på köpet".

För ett par veckor sedan oljade vi altangolvet på baksidan för första ggn. i mörkare grå nyans, vilket blev jättebra. Vi behöver dock olja det ännu en gång i år, det sög åt sig ordentligt! Blider på detta kommer jag lägga in snarast!

Sen måste jag berätta lite om vad jag gjort mer. Jag läste Sten-sture Skaldemans bok "Ät dig ner i vikt", snacka om att jag fick mig en tankeställare!! Jag som nästan vart överviktig i hela mitt liv! Kunde detta vara sant? Jag måste prova tänkte jag! Och har nu kört detta koncept i snart 3 veckor och rasade första två veckorna 5 kg!! På att äta allt utom kolhydrater!! `å nu efter 3 veckor mår jag så bra som aldrig förr. Huden har blivit mycket finare oxå, mycket slätare ´å finare helt enkelt. `Å under tiden har jag endast kunna träna ett bodycombatpass, pga. pollenallergi. Jag har käkat kött i alla fomer , feta såser, vispgrädde i kaffet är ju så lyxigt gott!, Ägg, bacon till frulle. Känns nästan som det är för bra för att vara sant! NU under vecka tre har vågen stannat upp men midje måttet krymper ändå! Precis som han beskrev i boken. Så sen jag började träna i vintras har jag minskat mitt midjemått med hela 10 cm!! `å jag kan inte känna att jag "offrat" nåt på hela denna tid, snarare att jag fått så mycket mer självkänsla att känna vad kroppen vill och gör, samt har mina "deppdagar" försvunnit. Jag har lärt mig lyssna på min kropp!! Där är nog därför jag mår så bra nu! Mer om detta kommer jag skriva framöver!! Vad som händer med mig! Fasen vad bra jag mår! HOPPAS det finns fler som vill detta, köp SKaldemans bok finns som pocket i bokhandeln, även på nätet för mellan 29-69:-, jag lovar att man får sig en sån tankeställare, karlen har gått ner 70kg på att äta som jag nu gör, ´å mår super!

Tjaooooo!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0